Bicicleta, tot mai populara in timpul pandemiei. De ce trebuie sa ramana asa?

Bicicleta, tot mai populara in timpul pandemiei. De ce trebuie sa ramana asa?

Bicicleta a castigat tot mai multa popularitate in timpul pandemiei de coronavirus.

Din ce in ce mai multi oameni care nu obisnuiau sa pedaleze pana acum au inceput sa foloseasca bicicleta pentru a evita transportul in comun si pentru a face miscare in timpul restrictiilor, atat cat este permis.


  • In tari ca UK, Australia, SUA magazinele de biciclete au inregistrat vanzari record in aceasta perioada, cu cresteri de pana la 86%. “Vanzari mai bune ca de Craciun” sau “Bicicleta este noua hartie igienica” au concluzionat angajatii a doua magazine de biciclete din Australia.
  • Marile orase (Paris, Milano, Berlin, Bogota, New York), isi dezvolta infrastructura pentru biciclete, urmarind asigurarea mobilitatii in siguranta in perioada pandemiei. Unele dintre acestea urmaresc chiar pastrarea noilor retele pentru biciclisti pe termen lung, pentru reducerea poluarii.
  • Franta aloca 20 de milioane de euro (50 de euro de persoana) pentru costuri ce tin de reparatia bicicletei sau lectii de invatare a mersului pe bicicleta, pentru a evita aglomeratia din mijloacele de transport si raspandirea rapida a coronavirusului.



Noul trend este cu siguranta benefic, atat pentru sanatatea noastra, cat si a Planetei. Iata de ce este important sa continuam in acelasi spirit ecologic si dupa pandemie.


Conform OMS, poluarea ucide aproape 7 milioane de oameni in fiecare an.

Mai mult de 90% din polulatie traieste in zone unde poluarea aerului depaseste normele, mai ales in tarile sarace.



  • Un studiu Harvard University sugereaza ca decesele cauzate de Covid-19 sunt cu aproximativ 15% mai multe in zonele in care nivelul poluarii cu particule fine a crescut chiar si cu un mic procentaj in anii dinainte de pandemie.
  • Daca poluarea deja a afectat caile respiratorii si plamanii, sperantele de a face fata coronavirusului - sau a oricarui alt virus care poate sa apara in viitor- sunt reduse. “Este ca si cum ai pune gaz pe foc” a spus unul din autorii studiului. Aceleasi concluzii au fost trase si dupa epidemia SARS in 2002, de catre Universitatea din California.


Nivelul poluarii a scazut semnificativ atunci cand marile orase s-au inchis, rand pe rand. Aerul a devenit respirabil si smogul a disparut, descoperind cerul albastru. Insa ce se va intampla dupa ridicarea restrictiilor depinde de fiecare.


Intr-un scenariu sumbru, oamenii vor incepe sa foloseasca din nou autoturismele personale.

Din cauza masurilor de distantare in spatii inchise este posibil ca mijloacele de transport in comun sa nu faca fata cererii. Pe de alta parte, alti oameni care foloseau autobuzul pana acum isi vor cumpara masina (posibil second hand, veche, care nu respecta normele) pentru a evita aglomeratia.

Strazile vor fi mai aglomerate ca pana acum. Poluarea va ajunge din nou la nivelul “obisnuit”. Fabricile vor incepe productia in forta pentru a recupera perioada de inactivitate si astfel nivelul poluarii poate depasi valorile dinaintea pandemiei, imbolnavindu-ne in continuare in numar din ce in ce mai mare.

In concluzie, daca ne place aerul curat si tinem la sanatatea noastra, nu ar trebui sa revenim la vechile obiceiuri dinainte de pandemie.

In schimb, ar trebui sa regandim felul in care facem naveta prin oras, folosind bicicleta sau alte mijloace de transport ecologice.

Taguri:

Comentarii